מנהל החשבונות אחראי על עבודת הנפקת חשבוניות ורישומן, הכנת משכורות, תשלום לספקים, גביית חובות, רישומי מלאי, התאמות הבנקים, ומטלות נוספות התלויות באופיו הספציפי של הארגון.
כל חברה, ארגון או עסק עצמאי זקוקים לשירותיו של מנהל חשבונות, כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק. אין אף בעל עסק גדול או קטן המסוגל להתמודד עם ניהול העסק ללא מנהל חשבונות.
ככל שהעסק מתפתח הוא דורש מנהל חשבונות במשרה מלאה וככל שהוא גדל יש צורך להוסיף מנהלי חשבונות נוספים שיהיו בעלי תפקידים שונים במחלקות נפרדות .